موارد مراقبت و نگهداری از فوم برد‌های پی وی سی PVC

بالابردن طول عمر پی وی سی با توجه کردن به موارد مهم نگهداری از آن موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم  

شرح مختصری بر فوم برد پی وی سی

تا به اینجا در بسیاری از مطالب گفته شده از مجله آکو درباره این متریال مفید و پر‌کاربرد ذکر کردیم که فوم برد پی وی سی ماده‌ای همه کاره، سبک، مقاوم در برابر آب و قابل بازیافت است که می‌توان از آن برای مصارف مختلفی مانند تبلیغات، مبلمان، ساخت و ساز و دکوراسیون در شرایط متنوع آب‌ و هوایی استفاده کرد. و به راحتی می‌توام آن را برش زد چسباند و یا رنگ‌آمیزی کرد و البته در انواع مختلفی هم مانند طرح ‌دار، امباس، ماربل، سه بعدی و آلوپی وی سی در ضخامت‌های مختلف موجود می‌باشند. نگهداری از فوم برد پی وی سی نیز شامل چندین مرحله برای اطمینان از طول عمر و ظاهر آن است که ما در این مطلب به موارد پر اهمیت آن می‌پردازیم.

چنانچه در هر بخش از این مطالب نیاز به راهنمایی داشتید و یا سوال و اطلاعاتی در مورد محصول برایتان پیش آمد، می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز با واتس آپ شرکت آکو 09362003346 در تماس باشید.

موارد نگهدای از PVC خام

فوم PVC خام را دور از نور مستقیم خورشید یا اشعه ماورای بنفش، منابع گرما و رطوبت نگه دارید. قرار گرفتن در معرض این عناصر می تواند به فوم آسیب برساند یا به مرور زمان باعث تخریب آن شود. میتوانید برای این منظور از پوشش‌های مقوایی یا هر پوشش سبک دیگری که نور از آن عبور نمی‌کند استفاده کنید.

فوم پی وی سی خام را در جای خشک و خنک و ترجیحاً در یک ظرف در بسته یا کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. این کار باعث می شود که گرد و غبار، کثیفی یا حشرات نتوانند کف را آلوده کنند.

فوم پی وی سی خام را در یک موقعیت عمودی، با پوشش و محافظ مناسب حمل کنید. از خم شدن، تا کردن یا فشرده کردن فوم خودداری کنید، زیرا ممکن است بر شکل و کیفیت آن تأثیر بگذارد.

فوم پی وی سی خام را برای مدت طولانی در وسیله نقلیه خود به خصوص در هوای گرم یا سرد نگذارید. دمای زیاد می تواند باعث انبساط یا انقباض کف شود که ممکن است منجر به ترک یا نشت شود.

مطلب مرتبط: نکاتی برای انتخاب مناسب پیشخوان آشپزخانه

موارد نگهداری از لوازم ساخته شده با PVC

تمیز کردن منظم: گرد و غبار و کثیفی می توانند جمع شوند، بنابراین تمیز کردن منظم ضروری است. از یک پارچه نرم، صابون ملایم و آب برای پاک کردن سطح استفاده کنید. از پاک کننده های ساینده یا ابزارهایی که می توانند PVC را خراش دهند خودداری کنید. هر لکه را در اسرع وقت با یک پارچه نرم و یک شوینده ملایم پاک کنید. با آب بشویید و کاملا خشک کنید. تا مجبور به استفاده از پاک‌کننده قوی نباشید.

از مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید: مواد شیمیایی خشن می توانند به سطح صفحه فوم پی وی سی آسیب برسانند. استفاده بسیار از موادی مثل الکل، استون یا تینر و پاک کننده‌های قوی می‌تواند سطوح عایق شده پی وی سی را از بین ببرد به شوینده های ملایم یا پاک کننده‌هایی که به طور خاص برای مواد پی وی سی توصیه می شود، بچسبید.

جلوگیری از خط و خش: صفحه فوم پی وی سی در معرض خراش است. از استفاده مستقیم از اجسام نوک تیز بر روی سطح خودداری کنید و برای محافظت از آن در برابر خراش های ناشی از وسایلی مانند ظروف یا تزئینات، از پد یا زیر لیوانی استفاده کنید. از کشیدن اجسام بسیار سنگین روی تخته خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث فرورفتگی یا ترک شود.

کنترل دما و قرار گرفتن در معرض نور خورشید: صفحه فوم پی وی سی می‌تواند به قرار گرفتن در معرض دماهای شدید و نور مستقیم خورشید یا UV بالا در طولانی مدت حساس باشد. برای جلوگیری از تاب برداشتن، تغییر رنگ یا آسیب های دیگر، قرار گرفتن در معرض این عناصر را به حداقل برسانید.

نگهداری صحیح: اگر اقلامی از فوم پی وی سی دارید که مورد استفاده قرار نمی گیرند، آنها را به درستی در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و دمای شدید نگهداری کنید. این به حفظ کیفیت آنها برای مدت طولانی کمک می کند. واکس را روی صفحه فوم پی وی سی یک بار در ماه یا در صورت نیاز بمالید، به خصوص اگر در معرض ترافیک یا سایش زیاد باشد. واکس زدن می‌تواند تخته را از خط و خش، کثیفی و رطوبت محافظت کند و درخشندگی و صافی آن را بازگرداند.

مرتباً بازرسی کنید: فوم برد پی وی سی را به صورت دوره ای برای هر گونه علائم آسیب، مانند ترک یا تاب برداشتن، بررسی کنید. برای جلوگیری از وخامت بیشتر، به این مشکلات رسیدگی کنید.

از وزن یا فشار سنگین اجتناب کنید: تخته فوم پی وی سی ممکن است وزن یا فشار سنگین را تحمل نکند، بنابراین مراقب باشید که اجسام سنگین را برای مدت طولانی روی آن قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث تغییر شکل یا آسیب شود.

از نصب مناسب استفاده کنید: اگر از فوم برد پی وی سی در تاسیسات یا نمایشگرها استفاده می کنید، مطمئن شوید که از تکنیک‌های نصب مناسب برای جلوگیری از آسیب و اطمینان از پایداری استفاده می شود.

جمع‌بندی نهایی مطلب

در این مطلب از سری مطالب مجله آکو به چگونگی مراقبت از فوم برد پی وی سی و لوازمی که با این متریال ساخته می‌شود پرداختیم در خاتمه به این نکته اشاره می‌کنم که فوم برد پی وی سی محصولی است که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد و با انجام این مراحل نگهداری، می توانید اقلام یا تاسیسات فوم برد پی وی سی را در شرایط خوبی نگه دارید و طول عمر آنها را افزایش دهید و ظاهر آنها را حفظ کنید.

چنانچه سوال و یا مطلبی در زمینه نحوه تهیه و یا گرفتن اطلاعات فنی در مورد محصولات شرکت آکو دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش 88522694-021  88516984-021 ارتباط برقرار کنید و یا در هر ساعت از شبانه روز با واتس آپ آکو 09362003346 در تماس باشید.

نویسنده مطلب
Avatar of Athour
الهه ایزانلو

نویسنده آکو

نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

مطالب مرتبط

خبری
20 اسفند

بررسی تمایزات تخته چند‌لایه قالبی در مقابل تخته چندلایه داخلی

آموزشی
13 مرداد

مزایای استفاده از چوب پائولونیا در ساختمان‌های پایدار

آموزشی
03 مرداد

مقایسه PVC با سایر مواد پلاستیکی در صنایع مختلف

آموزشی
01 مرداد

کاربرد‌های پلای وود (plywood) در صنعت مبلمان