کاربرد ورق فومیزه پی وی سی طرح‌دار- (امباس، برجسته،ماربل شیت)

در این بخش به‌کاربرد ورق فومیزه طرح‌دار و روکش‌دار پی وی سی در انواع برجسته، امباس و غیره می‌پردازیم.

ورق فومیزه پی وی سی طرح‌دار چیست؟

ورق فوم پی وی سی طرح‌دار نوعی ورق فوم پی وی سی است که دارای سطحی تزئینی یا بافتی مانند دانه چوب، مرمر، چرم یا اشکال هندسی است. ورق فوم پی وی سی طرح‌دار به دلیل چندکاره بودن و دوام قابل استفاده برای ساخت مبلمان برای فضاهای نشیمن و‌ اداری، پانل‌های دیواری، مبلمان، کابینت، درب و غیره می باشد برخی از مزایای استفاده از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار در مبلمان عبارتند از:

سبک وزن و برش، سوراخ کاری و چسباندن آن آسان است که طراحی و نصب مبلمان را مطابق با ترجیحات شما راحت می کند. در برابر رطوبت، خوردگی، آتش و حشرات مقاوم است که آن را برای مبلمان داخلی و خارجی مناسب می کند. همچنین دارای خواص عایق و عایق صوتی خوبی است.

سطحی صاف و براق دارد که می‌توان آن را با رنگ ها و الگوهای مختلف رنگ آمیزی یا لمینیت کرد تا با سبک و تم داخلی شما مطابقت داشته باشد. همچنین می‌تواند ظاهر و بافت مواد طبیعی مانند چوب، مرمر یا چرم را تقلید کند.

سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است، زیرا حاوی چوب یا مواد شیمیایی مضر نیست. همچنین طول عمر بالایی دارد و به راحتی تاب نمی خورد و ترک نمی خورد.

(چنانچه در هر بخش از مطالب مجله آکو و مشخصات محصولات نیاز به اطلاعات داشتید و یا جهت ثبت سفارش خود می‌توانید به واتس آپ شرکت آکو 09362003346 در هر ساعت از شبانه روز پیام ارسال فرمایید.)

انواع الگوهای ورق فومیزه طرح‌دار

الگوی چوبی: این نوع ورق پی وی سی دارای ظاهر و بافت چوبی واقع گرایانه است که می‌توان از آن برای پانل‌های دیواری، مبلمان(میز، صندلی،کاناپه برای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و دفتر)، کابینت، درب و غیره استفاده کرد. برای افزایش زیبایی و عملکرد فضاهای شما در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود است.

راه راه طلایی: این نوع ورق پی وی سی دارای طرح راه راه طلایی براق است که می‌تواند برای ایجاد ظاهری مجلل و ظریف در فضای داخلی شما استفاده شود. برای پانل‌های دیواری، سقف و وسایل تزئینی مناسب است.

الگوی جامد: این نوع ورق پی وی سی دارای رنگ ثابتی است که می‌تواند برای ایجاد ظاهری ساده و مدرن برای فضای داخلی شما استفاده شود. در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود است.

الگوی مرمر: این نوع ورق پی وی سی دارای ظاهر و بافتی شبیه مرمر است که می‌تواند برای ایجاد ظاهری کلاسیک و پیچیده برای فضای داخلی شما استفاده شود. این برای پانل‌های دیواری، کانترها و کفپوش‌ها مناسب است.

ورق پی وی سی امباس

ورق فوم برجسته به ورق فومی گفته می‌شود که بر روی سطح خود طرح بافتی دارد. الگوی بافت را می‌توان با استفاده از گرما و فشار روی مواد فوم یا با استفاده از دستگاه برش قالب یا یک جسم تیز برای ایجاد علائم روی فوم ایجاد کرد. ورق های فوم برجسته می‌توانند مزایای مختلفی مانند عملکرد ضد لغزش، ظاهر منحصر به فرد و دوام بیشتر داشته باشند. آنها را می‌توان برای اهداف مختلفی مانند تشک های فوم، پد فوم، واشر فوم، بسته بندی فوم و کامپوزیت های فوم استفاده کرد.

پی وی سی طرح‌دار سه بعدی

نوعی ماده پلاستیکی است که دارای سطح طرح‌دار است که معمولاً با برجسته کاری یا چاپ ایجاد می‌شود. منبت کاری فرآیند ایجاد طرح های برجسته یا فرورفته بر روی یک ماده با اعمال فشار یا حرارت است. منبت سه بعدی نوعی منبت است که طرح های واقعی تر و دقیق تری را با سطوح مختلف عمق و بافت ایجاد می کند. پی وی سی طرح‌دار به خصوص نوع سه بعدی و برجسته آن، کاربردهای زیادی در صنایع و کاربردهای مختلف دارد. برخی از کاربردهای رایج عبارتند از:

کاغذ دیواری: پی وی سی طرح‌دار می‌تواند به عنوان کاغذ دیواری بادوام، مقاوم در برابر آب و تمیز کردن آسان استفاده شود. همچنین می‌تواند یک افکت سه بعدی روی دیوار با الگوها و رنگ های مختلف ایجاد کند.

کفپوش: پی وی سی طرح‌دار را می‌توان به عنوان یک ماده کف پوش که انعطاف پذیر، مقاوم در برابر لغزش و راحت است استفاده کرد. همچنین می‌تواند ظاهر مواد دیگری مانند چوب، سنگ یا کاشی را با الگوها و بافت های مختلف تقلید کند.

بسته بندی: PVC طرح‌دار را می‌توان به عنوان یک ماده بسته بندی که انعطاف پذیر، سبک و محافظ است استفاده کرد. همچنین می‌تواند جذابیت بصری محصول را با الگوها و طرح های مختلف افزایش دهد.

برخی از موارد استفاده ورق فومیزه طرح‌دار

ستون های معماری: از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار می‌توان برای ایجاد ستون های واقعی و زیبا برای ساختمان‌ها و سازه‌ها استفاده کرد. ورق فوم پی وی سی را می‌توان برش داد و به شکل پایه ستون، شفت و سرستون شکل داد. الگوی دانه چوب یا سنگ مرمر می‌تواند ظاهری طبیعی و کلاسیک به ستون بدهد.

مبلمان: از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار می‌توان برای ساخت مبلمان مانند میز، صندلی، کابینت و مبل استفاده کرد. ورق فوم پی وی سی را می‌توان برش داد و به هم وصل کرد تا چارچوب و ساختار مبلمان را تشکیل دهد. سطح طرح‌دار می‌تواند ظاهر و بافت چوب، چرم یا فلز را تقلید کند. مبلمان همچنین می‌تواند سبک، بادوام و مقاوم در برابر لکه و خراش باشد.

لوازم فروشگاهی: از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار می‌توان برای ایجاد وسایل فروشگاهی جذاب و بادوام مانند قفسه‌های نمایش، پیشخوان‌ها علائم، مدل‌ها برای اهداف تبلیغاتی و نمایشگاهی و تابلوها استفاده کرد. ورق فوم پی وی سی را می‌توان به راحتی برش و مونتاژ کرد تا متناسب با هر فضا و چیدمانی باشد. سطح طرح‌دار می‌تواند جذابیت بصری و برندسازی فروشگاه را افزایش دهد.

ساخت: پی وی سی طرح‌دار را می‌توان به عنوان یک ماده صنایع دستی که همه کاره، خلاقانه و سرگرم کننده است استفاده کرد. می‌توان آن را برش داد، شکل داد، چسب زد، رنگ کرد یا با ابزار و تکنیک های مختلف مهر زد. در ساخت و سازها به عنوان دیوار‌پوش، سقف، پنل‌های دیواری و پارتیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرکره های تزئینی: از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار می‌توان برای ساخت کرکره های تزئینی برای پنجره ها و درها استفاده کرد. ورق فوم پی وی سی را می‌توان با رنگ ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی یا لمینیت کرد تا با نمای بیرونی یا داخلی ساختمان هماهنگی داشته باشد. کرکره ها همچنین می‌توانند عایق و محافظت در برابر آب و هوا و سر و صدا باشند.

تشت دوش: از ورق فوم پی وی سی طرح‌دار می‌توان برای ساخت تشت دوش حمام استفاده کرد. ورق فوم پی وی سی را می‌توان قالب گیری و ضد آب کرد تا پایه دوش را تشکیل دهد. سطح طرح‌دار می‌تواند سطحی مقاوم در برابر لغزش و تمیز کردن آسان ایجاد کند. تشت دوش را می‌توان با رنگ ها و اشکال مختلف متناسب با سبک حمام سفارشی کرد.

نحوه سفارش و گرفتن اطلاعات بیشتر

در این مطلب از سری مطالب مجله آکو سعی شد در مورد ورق فومیزه پی وی سی طرح‌دار، انواع و موارد کاربرد آن به طور کامل صحبت شود، در خاتمه لازم به ذکر است فوم برد پی وی سی محصولی است که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد.

چنانچه سوال و یا مطلبی در زمینه نحوه تهیه و یا گرفتن اطلاعات فنی در‌مورد محصولات شرکت آکو دارید، می‌توانید با کارشناسان ما‌ در‌ بخش فروش 88522694-021  88516984-021 ارتباط برقرار کنید و یا در هر ساعت از شبانه روز با واتس آپ آکو 09362003346 در تماس باشید.

نویسنده مطلب
Avatar of Athour
الهه ایزانلو

نویسنده آکو

نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است

مطالب مرتبط

خبری
20 اسفند

بررسی تمایزات تخته چند‌لایه قالبی در مقابل تخته چندلایه داخلی

آموزشی
13 مرداد

مزایای استفاده از چوب پائولونیا در ساختمان‌های پایدار

آموزشی
03 مرداد

مقایسه PVC با سایر مواد پلاستیکی در صنایع مختلف

آموزشی
01 مرداد

کاربرد‌های پلای وود (plywood) در صنعت مبلمان